اتاق فکر مردان

اتاق فکر مردان در برابر فتنه زنان

بسم الله الرحمن الرحیم

مطالعات مردان

اتاق فکر مردان در برابر فتنه زنان

اتاق فکر مردان

حضرت محمد رسول الله(ص):
* ما ترک بعدی فتنه أضرّ على الرّجال من النّساء.
پس از من براى مردان فتنه اى زیان انگیزتر از زنان نخواهد بود.
حدیث 2572 نهج الفصاحه

آخرین مطالب
 وبلاگ سربازان غایب – رئیس سازمان وظیفه عمومی امروز صحبتهایی داشت که بخش مورد توجه همین عنوانی است که تیتر کرده ایم ، ایشان به نقل از تابناک اظهار داشتند :

“رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا استقبال شهروندان از بخشودگی‌های اضافه خدمت را بسیار عالی ارزیابی کرد و گفت: خودمان نیز پیش‌بینی نمی‌کردیم که چنین استقبالی از طرح بخشودگی‌های اضافه خدمت که مهلت آن تا سوم خرداد سال جاری است به عمل آید چرا که پیش‌بینی‌های ما بر این بود که در ماه‌های اولیه امسال با توجه به قانون جدید وظیفه عمومی با کاهش نیرو مواجه شویم ” .

اگر نگاهی کوتاه به صحبتهای سردار در خصوص این استقبال کنیم ، سوالات بسیاری بوجود می آید که جا دارد به آن پرداخته شود ، اول اینکه ایشان این استقبال را بسیار عالی ارزیابی کرده اند و بیش از انتظارشان ، سوال اینجاست که ایشان چه برنامه ای داشتند قبل از اعمال بخشودگی جهت برخورد با مشمولان غایب و با توجه به عالی بودن این استقبال برنامه ایشان در برخورد با مشمولان غایبی که خود را معرفی نکرده اند در آینده نزدیک چیست ؟ دوم اینکه ایشان پیش بینی داشتند که با کاهش نیرو مواجه باشند که ظاهرا با اعلام خرسندی ایشان از استقبال ، این اتفاق نیفتاده است ، حال آیا این فقط پیشبینی کاهش بوده است و یا کمبود رو هم شامل میشده ؟ و اکنون که با توجه به استقبالی که میفرمایند این کاهش و یا کمبود نخواهد بود آیا تشدید برخورد با مشمولان غایب میتواند راهکار مناسبی باشد ؟ و اصولا راهکار حل چه مشکلی ؟ وقتی میگویند بخشودگی اعمال کردیم و استقبال عالی بوده است ، آیا میتوان با سرباز گیری در ماههای آتی استقبال را عالی تر نمود و مشکلات کشور را کاهش داد ؟

نکته دیگر اینکه اشاره به استقبال عالی و بیش از انتظار شده است ولی عنوان نشده که چقدر انتظار بود و این چند درصد از مشمولین غایب را تشکیل میداد و حال چند درصد از مشمولین غایب و به چه تعداد از بخشودگی ها استقبال کرده اند ، بدیهی است اگر یکصد و پنجاه هزار نفر مشمول غایب در این ۳ ماه مراجعه کرده باشند ، بنا به ادعای مسئولین نظام وظیفه از تعداد مشمولین غایب ، این در حدود ۳۰ درصد میشود که نسبتا بالا است ولی اگر تعداد مشمولین غایب را ۳ میلیون در نظر بگیریم ، این میشود تنها ۵ درصد از مشمولین غایب که مقدار چشمگیری نیست .

سوال دیگر اینکه چرا پیش بینی میکردند با قانون جدید وظیفه عمومی با کاهش نیرو مواجه خواهند شد ؟ چه مشکلی در قانون جدید بوده است ؟ آیا معافیت ها زیاد شده و یا قانونگذار قانونی را بخطا مصوب کرده که چنین پیشبینی نظام وظیفه داشته است ؟

نکته بعدی افزایش مدت خدمت وظیفه عمومی به ۲۱ ماه است ، تا چند ماه قبل هم که مشمولین غایب اگر مراجعه میکردند ۱۸ ماه خدمت + ۳ ماه اضافه خدمت را داشتند که با ۲۱ ماه خدمت فعلی تفاوتی برایشان نداشته است و تازه احتمال اینکه از بخشودگی اضافه خدمت در حین خدمت هم بهره مند شوند برایشان بود ، حالا چطور شده که با وجود افزایش دوره خدمت این استقبال صورت گرفته است ؟

و سوال آخر اینکه تناسب سنی مراجعه مشمولین غایب به چه صورتی بوده است ، چه تعدادی در محدوده سنین ۱۹ تا ۲۳ بوده اند و چه تعدادی از ۲۳ تا سن ۲۸ سال و چه تعداد از ۲۸ تا سن ۳۳ و نهایتا چه تعداد مشمول بالای ۳۳ سال بوده اند که از این بخشودگی ها استقبال کرده اند .

این سوالاتی که مطرح است خیلی ساده هستند و در زمره سوالاتی نیستند که مسئولین نظام وظیفه آن را اطلاعات نظامی تلقی نمایند ، و تنها پرداختن و پاسخ گفتن به آن سبب مقید شدنشان به حل مشکلات و ضعفهای موجود میباشد ، البته اگر قرار به این باشد که یک خط مشی بدون در نظر گرفتن درست و نادرست بودن آن دنبال شود بهترین راه همین طفره رفتن از پاسخ به سوالاتی است که اشکالات عملکرد موجود را نمایان میکند و مسئولین نظامی آنگاه ناگزیر به پاسخ به عملکرد خود خواهند بود .

  • ۹۳/۱۰/۰۲
  • من پرس فارسی

ادریس پویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی