اتاق فکر مردان

اتاق فکر مردان در برابر فتنه زنان

بسم الله الرحمن الرحیم

مطالعات مردان

اتاق فکر مردان در برابر فتنه زنان

اتاق فکر مردان

حضرت محمد رسول الله(ص):
* ما ترک بعدی فتنه أضرّ على الرّجال من النّساء.
پس از من براى مردان فتنه اى زیان انگیزتر از زنان نخواهد بود.
حدیث 2572 نهج الفصاحه

آخرین مطالب
 Imageرئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده از راه اندازی دفتر سیاست گذاری کلان زنان و خانواده در دولت خبر داد.

کبری خزعلی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص پیشنهادات این شورا برای ارتقاء وضعیت خانواده در تدوین برنامه ششم توسعه گفت: از اسفندماه سال گذشته اعضای شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده جلسات متعددی را با دکتر نوبخت، ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور داشتند که در این جلسات پیشنهادات شورا در تدوین برنامه ششم توسعه ارائه شد.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه افزود: پیشنهادات شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شامل برنامه اجرایی برای تحقق مصوباتی است که از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده است و توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است.

وی با اشاره به بند ۴۶ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه ابلاغیه مقام معظم رهبری گفت: در سیاست های کلی، دولت موظف شده است نسبت به «تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن در آن و استیفای حقوق شرعی و قانونی بانوان در همه عرصه‌ها‌ و توجه ویژه به نقش سازنده آنان» برنامه ریزی کند. شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در این راستا چند برنامه تاییدی دارد که از آن جمله ماده ۴۲، ۴۳، ۱۹۶ و ۲۳۰ قانون برنامه پنجم توسعه است. در برنامه پنجم به صورت جامع به تمامی ابعاد تحکیم بنیان خانواده توجه شده است و معتقدیم آن برنامه باید به برنامه بعدی منتقل شود. چراکه اهداف برنامه پنجم محقق نشده است و این روشی مرسوم است که در صورت عدم تحقق یا تحقق ناقص اهداف برنامه، برای اجرایی شدن به برنامه بعدی منتقل شود.

وی در ادامه با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل مرکز عالی زنان و خانواده گفت: در ضمن این جلسات درخواست راه اندازی دفتر سیاست گذاری کلان زنان و خانواده به ریاست خود دکتر نوبخت ارائه شد که وی برای راه اندازی این دفتر در ابتدای سال ۹۵ قول قطعی داد.

خزعلی گفت: انتظار می رود در این دفتر مسائل زنان و خانواده با ثبات بیشتری مورد توجه قرار گیرد. به طوری که برای ۵۰ سال آینده کشور برنامه ریزی شود و با تغییر دولت ها، سیاست ها تغییر نکند.

وی در ادامه افزود: ما نسبت به حل مسائل میان مدت و کوتاه مدت زنان و خانواده پیشنهادات را در ۲۶ بند ارائه کردیم که شامل پیشنهاداتی در راستای تحکیم بنیان خانواده و تأمین ازدواج، تغییر جمعیت و رسیدن به نرخ رشد مطلوب و اشتغال خانواده محور است. هدف از این تغییرات  تسهیل و کاهش سن ازدواج، تقویت نهاد خانواده، حمایت از همه نقش های تربیتی و فرهنگ سازی زنان در خانواده و جامعه است. /+

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی