اتاق فکر مردان

اتاق فکر مردان در برابر فتنه زنان

بسم الله الرحمن الرحیم

مطالعات مردان

اتاق فکر مردان در برابر فتنه زنان

اتاق فکر مردان

حضرت محمد رسول الله(ص):
* ما ترک بعدی فتنه أضرّ على الرّجال من النّساء.
پس از من براى مردان فتنه اى زیان انگیزتر از زنان نخواهد بود.
حدیث 2572 نهج الفصاحه

آخرین مطالب
وبلاگ سربازان غایب – حق کلمه بسیار نیکویی است و نامی است عظیم از خداوند متعال ، این کلمه تداعی کننده بسیاری چیزهاست ، همچنین در زندگی بشر معیاری است که درست و نادرست را از هم منفک میکند ، منتها همواره به درستی شناخته نمیشود ، این چشمه زلالی است که ما انسانها هر یک با کاسه و ظرف خود از آن برداشت میکنیم و طبیعتا ظرف ناپاک نگهداره پاکی نخواهد بود . از اینرو است که همواره اختلاف است بین انسانها در تعیین حق و باطل ، گاهی حسب جهل است که قدرت تشخیص در انسانها نیست و یا دانش کافی برای تعیین آن نمیباشد و گاهی بجهت منفعت است که انسانها وجدان و فطرت پاک را کنار نهاده و معیار حق را خواسته خود قرار میدهند ، اینجاست که نیاز است جامعه سالم با راهکارهایی درست از حق در برابر باطل محافظت نماید که در دنیای کنونی حاکمیت ها هستند که این نقش را ایفا میکنند ، منتها حاکمیت و مردم نیز نسبت به هم حقوقی دارند که میبایست بر اساس آن عمل نموده و پاسخگو باشند ، اینجاست که قانون و قانونگذاری مطرح میشود و باز اینگونه مطرح میشود که این قانون باید از مجموعه برایند عقل جمعی مردم برآید که هیچ کس بنا به نفع شخصی خود حق را تفسیر نکند و اگر اشکالی است لااقل بنا بر جهل باشد و نه بنا به مصلحت . منتها همواره اینطور نیست که این روند صحیح انجام شود و چه بسا که تلفیقی از مصلحت طلبان و جهال تشکیل شوند که قدرتشان بر حق طلبان فزونی داشته باشد و حق به حاشیه رانده شود و تا جایی ادامه یابد که صاحب حق یا احقاق حق را به روز حشر واگذارد و یا حتی خود دچار تردید در محق بودنش شود .

در کشور ما نیز بصورت رسمی قانون است که حدود حق و باطل را معین میکند ، عده ای به نمایندگی از طرف مردم این قانون را وضع میکنند ، عده ای نیز به نمایندگی از مردم مجری آن هستند و در صورت بروز هر گونه اختلاف بین هر شخص و گروهی ، عده ای نیز مسئول رسیدگی به امر قضا هستند . این ساختاری است پسندیده به شرطی که به درستی اجرا شود و قطعا اجرای صحیح به نفع تمام جامعه میباشد منتها اگر بصورت نصفه و نیمه قرار به انجام آن باشد قطعا توجیح پذیر نمیباشد .

در کشور ما در راستای همین قوانین ، قانون نظام وظیفه میباشد ، این قانون جدا از اینکه آیا دارای اشکالاتی است و یا نیست ، قانونی است که حقی را برای گروهی نسبت به گروه دیگر ایجاد میکند و طبیعتا بر آن اساس میبایست نسبت به آن تمکین شود و یا مستوجب عقوبت . ولی حق همواره یک طرفه نیست که یک نفر و یا یک گروه را متعهد نماید و دیگری را محق بشمارد . قانون سربازی هم از جمله این قوانین است ، ممکن است عده ای بگویند در خصوص مشمولین غایب که اینها میبایست گام اول را بر میداشتند و خود را معرفی میکردند و در جریان سربازی خواستار حقوق قانونی خود میشدند ، که این گفته از چند جنبه دارای اشکال است ، یکی اینکه وقتی کسی یقین داشته باشد که طرف مقابل تعهد خود را عمل نمینماید بصورت طبیعی منطقش به او اجازه نمیدهد که با او وارد تعامل شود و دیگر اینکه حق مشمولین غایب متولد ۱۳۶۱ به قبل بر اساس قانون پایمال شده است ، قانونی که نمایندگان مردم این کشور تصویب کردند و شورای نگهبان مجلس این کشور تایید کرد و دولت وقت این کشور قانون را ابلاغ کرد ، بر اثر یک بهانه و دروغ اجرای آن متوقف شد و سبب شد که فروش سربازی در سال ۱۳۸۰ متوقف شود ، اینکه چه عده ای در سال ۸۰ سربازی را میخریدند مطرح نیست ، این تنها مطرح میباشد که قانون برای متولدین تا پایان سال ۱۳۶۱ امکان خرید سربازی را گذاشته بود و تمامی متولدین تا پایان این سال میتوانند مدعی حقی باشند که آن روز میتوانستند از آن استفاده کنند ، اکنون ۱۱ سال از آن تاریخ میگذرد ، طی این مدت انواع معافیتهای بی پایه و اساس داده شد ، مدت سربازی تا ۱۸ ماه کاهش یافت و طی ۱۱ سال هیچگاه عنوان نشد که کمبود نیرو وجود دارد و منطق هم قبول نمیکند که با وجود کمبود نیرو ، به چند میلیون نفر معافیت داده شود و هم مدت سربازی تا ۶ ماه کاهش پیدا کند و از طرفی پذیرفته نیست که در سال ۱۳۸۰ گفته اند مشمول مازاد نداریم تا اینکه بعد از ۱۱ سال مشمول بالای ۳۰ سال بخدمت اعزام شود . این یعنی اینکه تمام مشمولین متولد ۱۳۶۱ به قبل مازاد هایی محسوب میشود که در سال ۱۳۸۰ میتوانستند خرید خدمت انجام دهند ، اینکه کم هستند و یا زیاد اصلا مطرح نیست ، حتی اگر ۱ نفر هم باشد باز مازاد سال ۱۳۸۰ تلقی میشود چرا که اگر مازاد نبود و ستاد کل کمبود نیرو داشت ، درایت به خرج نمیداد طرح معافیت چاقی و لاغری بگذارد و ده ها هزار نفر را بی مورد معاف نماید و پس از مدتی آن را بردارد . حال این حق مشمولین غایب است که مجلس ششم زور لازم را برای احقاق آن نداشت و مجلس هفتم و بویژه هشتم ، ابدا کوچکترین توجهی به آن نداشت ، گویی که اینان نماینده مردمی جدید هستند و قانون مجلس ششم مربوط به آنها نمیشود که نسبت به آن غیرت داشته باشند ، و گرنه از تکالیف مجلس است که نسبت به حقوق مردم که اجرای قوانین وضع شده است مصر باشد و حافظ آن باشد ، و از آن بدتر اینکه مجلس جایی صیانت از قانون را به فراموشی سپرده است که حق مردم بر حاکمیت است و مجلس هم خود را نماینده مردم میداند . اینجاست که مشمولین غایب مطالبه حق خود را دارند ، اینکه گاهی مشمولین غایب با ملاطفت صحبت میکنند و نظر در خصوص عفو میدهند نه برای این است که محق نیستند ، بلکه از این باب است که قدرت احقاق حق را ندارند ، این همانند این است که مال و ثروت شما در ید غیر باشد و قدرتی در کف نداشته باشید برای ستاندن آن و توسل به خواهش و مذاکره نمایید که گفته اند : عنان مال خودت را به دست غیر مده که مال خود طلبیدن کم از گدایی نیست .

به هر حال، گاهی عنان نداده ، عنان از کفم ربود

آن دلکشی که جان من از او ستم کشید

امید ، دیگری که دل ما طلب کند

یاد خدا و لطف و کمی مرحمت کند

  • ۹۳/۱۰/۰۲
  • من پرس فارسی

ادریس پویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی