اتاق فکر مردان

اتاق فکر مردان در برابر فتنه زنان

بسم الله الرحمن الرحیم

مطالعات مردان

اتاق فکر مردان در برابر فتنه زنان

اتاق فکر مردان

حضرت محمد رسول الله(ص):
* ما ترک بعدی فتنه أضرّ على الرّجال من النّساء.
پس از من براى مردان فتنه اى زیان انگیزتر از زنان نخواهد بود.
حدیث 2572 نهج الفصاحه

آخرین مطالب
وبلاگ سربازان غایب – قانون خدمت وظیفه عمومی یا سربازی ، ۸۷ سال پیش بتصویب مجلس وقت رسید و سدی شد در مسیر زندگی جوانان ذکور ، که البته این سد میتوانست مثمر ثمر هم باشد و قطعا در مقاطعی از تاریخ ۱۰۰ ساله اخیر ما همینطور بوده است منتها میزان ثمر آن و هزینه ای که وجود این سد تحمیل کرده است مورد سوال است ، در هر صورت سد فی نفسه بیانگر خاصیت بازدارندگی است که معمولا برای جلوگیری از اتلاف منابع مورد بهره برداری قرار میگیرد که سخت میتوان گفت این موضوع در خصوص قانون سربازی صادق باشد ، پس وقتی صحبت از سد سربازی میشود چیزی از فایده به ذهن خطور نمیکند . به هر حال بعد از انقلاب ، قانون سربازی ویژگی جدیدی یافت و آن مقدس شدنش بود که این قانون را قانونی فرا ملی کرد و جنبه مذهبی به آن داد و کسانی را که به آن احترام گذاشتند و از آن گذر کردند به نوعی محترم شمرد و آنان را که در پشت سد این قانون ماندند و بخدمت نرفتند مورد بی مهری قرار داد ، حال آنکه بسیاری از آنانکه بخدمت مقدس سربازی نرفتند ، اصولا افراد مذهبی ریشه دار هستند و بسیاری از این افراد در جامعه منشاء اثرات خیر میباشند ، به هر حال آنچه القا میشود این است که خدمت سربازی وظیفه ای مقدس و کسانی که به این قانون تمکین نکنند افرادی ظالم هستند که در حق بقیه مرتکب ظلم شده اند ، با این فرض میتوان متصور شد کسانی که به قانون سربازی تمکین کرده اند افرادی هستند مقید به فرایض مذهبی که جنبه مقدس دارد .

Image

چند روز قبل بصورت تصادفی برنامه یکی از شبکه های ماهواره را برای دقایقی دیدم که به مسابقه رقصنده های ایرانی مربوط میشد ، و در آن رقص و مصاحبه کوتاهی با تعدادی پسر و دختر انجام شد ، تمامی پسرها بین سنین ۲۰ تا ۳۰ سال بودند و از ایران در مسابقه شرکت کرده بودند ، یعنی با گذرنامه ایرانی برای شرکت در مسابقه رقص از کشور خارج شده بودند ، اینکه رقص و آواز خوب است یا بد مورد نظر ما نیست و من در اینباره اظهار نظری نمیکنم ، منتها آنچه به ذهن من در آن دقایق آمد این بود که این افراد آیا بخدمت مقدس سربازی رفته اند و یا آیا از خدمت مفدس سربازی معاف شده اند ؟ اگر بخدمت سربازی رفته اند که میشوند گوشه ای از کارنامه سازمان وظیفه عمومی که نیروی جوان را پس از آموزش و دوره ضرورت اینچنین تحویل جامعه میدهد و حضور رقصنده هایی اینچنین در دوره سربازی میتواند لااقل مقدس بودن آن را زیر سوال ببرد . البته اکثر این افراد احتمالا طور دیگری از خدمت مقدس سربازی گذر کرده اند و آن معافیت است ، و اینجاست که سوال میکنیم آیا انواع قوانین معافیت پزشکی و کفالت و .. برای این است که تعدادی حسب شانس و اقبال معاف شوند و بروند برای مسابقات رقاصی ؟ برای خدمت سربازی مریض هستند یا باید از پدر پیرشان نگهداری کنند و .. ولی برای رقاصی مشکلی ندارند و هر جا که امکانش باشه حاضر هستند بروند . البته برای ما وجود رقاصها مشکلی نیست ، انتقاد ما هم مربوط به آنها نمیشود و تنها متوجه قانون وظیفه عمومی و مجریان آن است که حاصلش میشود از طرفی ۳ میلیون مشمول غایب که بسیاری از آنها حقیقتا میتوانند برای کشور مفید باشند و از طرف دیگر عده ای که از این قانون گذر کرده اند و اعمال و رفتار آنها وقتی خارج از فشار سرکوب باشند آنچنان با شعائر مذهبی فاصله دارد ، نظیر همین رقصنده ها ی جوان که به عنوان نمونه مورد نقد قرار گرفت . اگر مسئولین بر مقدس بودن خدمت سربازی تاکیید نداشتند و بر ظالم بودن مشمولین غایب ، شاید این انتقاد وارد نبود ولی حال که این خدمت مقدس است و نتیجه اش این است یا اشکال در قانون است و یا در اجرا ، مسئول کیست بیاید پاسخ دهد.

چند روز قبل بصورت تصادفی برنامه یکی از شبکه های ماهواره را برای دقایقی دیدم که به مسابقه رقصنده های ایرانی مربوط میشد ، و در آن رقص و مصاحبه کوتاهی با تعدادی پسر و دختر انجام شد ، تمامی پسرها بین سنین ۲۰ تا ۳۰ سال بودند و از ایران در مسابقه شرکت کرده بودند ، یعنی با گذرنامه ایرانی برای شرکت در مسابقه رقص از کشور خارج شده بودند ، اینکه رقص و آواز خوب است یا بد مورد نظر ما نیست و من در اینباره اظهار نظری نمیکنم ، منتها آنچه به ذهن من در آن دقایق آمد این بود که این افراد آیا بخدمت مقدس سربازی رفته اند و یا آیا از خدمت مفدس سربازی معاف شده اند ؟ اگر بخدمت سربازی رفته اند که میشوند گوشه ای از کارنامه سازمان وظیفه عمومی که نیروی جوان را پس از آموزش و دوره ضرورت اینچنین تحویل جامعه میدهد و حضور رقصنده هایی اینچنین در دوره سربازی میتواند لااقل مقدس بودن آن را زیر سوال ببرد . البته اکثر این افراد احتمالا طور دیگری از خدمت مقدس سربازی گذر کرده اند و آن معافیت است ، و اینجاست که سوال میکنیم آیا انواع قوانین معافیت پزشکی و کفالت و .. برای این است که تعدادی حسب شانس و اقبال معاف شوند و بروند برای مسابقات رقاصی ؟ برای خدمت سربازی مریض هستند یا باید از پدر پیرشان نگهداری کنند و .. ولی برای رقاصی مشکلی ندارند و هر جا که امکانش باشه حاضر هستند بروند .

  • ۹۳/۱۰/۰۲
  • من پرس فارسی

ادریس پویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی