اتاق فکر مردان

اتاق فکر مردان در برابر فتنه زنان

بسم الله الرحمن الرحیم

مطالعات مردان

اتاق فکر مردان در برابر فتنه زنان

اتاق فکر مردان

حضرت محمد رسول الله(ص):
* ما ترک بعدی فتنه أضرّ على الرّجال من النّساء.
پس از من براى مردان فتنه اى زیان انگیزتر از زنان نخواهد بود.
حدیث 2572 نهج الفصاحه

آخرین مطالب
Imageرئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه میانگین شاخص طرد ذهنی، احساس فرد از موقعیت خودش در زندگی است، گفت: ۶۵ درصد از جوانان (پسران) احساس طرد ذهنی را در حد زیاد داشته‌اند.

محمدتقی حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «جوانان» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به انجام پژوهشی در وزارت ورزش و جوانان با عنوان “طرد اجتماعی جوانان و عوامل زمینه‌ساز آن در ایران”، افزود: طبق نتایج بدست آمده ۶۵ درصد از پاسخگویان درحد زیاد، ۳۲٫۱ درصد در حد متوسط و ۳ درصد در حد کم احساس طرد ذهنی کرده‌اند.

وی اظهار کرد: این مطالعه بین ۴۵۲۰ جوان ۱۵ تا ۲۹ سال سراسر کشور انجام شد و هدف از اجرای آن مشخص کردن میزان وابعاد طرد اجتماعی گروه‌های مختلف جوانان، شناسایی عوامل خطرزای طرد اجتماعی و مطالعات پیامدهای ذهنی و روانی، طرد اجتماعی بین جوانان است.

وی در ادامه گفت: بخشی از این مطالعه به شاخصه‌های طرد عینی می‌پردازد و طرد عینی عبارت است از شرایط واقعی زندگی فرد «آن طوری که هست» که از سه بعد محرومیت مادی، دسترسی ناکافی به حقوق اجتماعی و عدم مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی نشات می‌گیرد.

رییس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: در این بررسی ۴۴٫۵ درصد پاسخگویان طرد عینی را تجربه کرده‌اند که ۳۲٫۵ درصد آنان تجربه طرد عینی را در حد متوسط و ۳۳ درصد در حد کم داشته‌اند.

حسن‌زاده در پایان اظهارکرد: عواملی مانند زندگی در خانواده پرجمعیت، جایگاه اجتماعی، اقتصادی و شهروندی پایین، وجود افراد بیکار در خانواده، تجربه طرد جنسیتی در خانواده، طرد قومی – مذهبی در جامعه، دانش، سلامت، تسهیلات و درآمد پایین و بیکاری به احتمال افزایش طرد عینی منجر می‌شود که مردان ۲۰ تا ۲۹ ساله و روستاییان بیشتر از دیگر گروه‌ها دچار طرد عینی بوده‌اند.

  • ۹۴/۱۱/۱۳
  • من پرس فارسی

آمار مردان

تبعیض

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی