اتاق فکر مردان

اتاق فکر مردان در برابر فتنه زنان

بسم الله الرحمن الرحیم

مطالعات مردان

اتاق فکر مردان در برابر فتنه زنان

اتاق فکر مردان

حضرت محمد رسول الله(ص):
* ما ترک بعدی فتنه أضرّ على الرّجال من النّساء.
پس از من براى مردان فتنه اى زیان انگیزتر از زنان نخواهد بود.
حدیث 2572 نهج الفصاحه

آخرین مطالب
 Image

95 درصد اهداکنندگان خون در کشور ما را مردان تشکیل می دهند.

سایت انجمن حمایت از حقوق مردان به قلم آقای کنعانی نوشت:
سایت دانشنامه ی آزاد ویکی پدیا در توضیح واژه ی “انگل” می نویسد:
اَنگَل به گیاه یا حیوانی که برروی یا داخل بدن موجود زنده دیگری زندگی نموده و از این زندگی فایده می‌برد و یا تغذیه می کند، گفته می‌شود.
زندگی انگلی عبارتست از یکی از اشکال هم‌زیستی فیزیولوژیکی بین دو حیوان از دو جنس مختلف که یکی از آنها (انگل) معمولاً کوچک‌تر و ضعیف‌تر بوده و در سطح یا داخل بدن جنس قوی‌تر (میزبان)زندگی و تغذیه می‌کند و در بدن او ایجاد اختلال می‌نماید. این هم‌زیستی ممکن است دایم یا موقت باشد.
وارد که می شوی یاد مراسم اعتکاف می افتی، یاد خدمت سربازی و پادگان می افتی …. مراکز انتقال خون. شاید از خود بپرسید وجه اشتراک اعتکاف و پادگان و سازمان انتقال خون چیست؟ چرا صحبت از انگل می شود؟
 انتقال خون ایران در سال ۱۳۸۱ شمسی (۲۰۰۲ میلادی) موفق به اهدای خون بیش از ۹۵ درصد به صورت داوطلبانه شد و در سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷ میلادی ) موفق شد، ۱۰۰ درصد خون مورد نیاز کشور را به صورت اهدای داوطلبانه و بدون پاداش تأمین کند. پس از ایران در این منطقه کشورهای ترکیه و امارات در سال ۲۰۱۱ نیز موفق شدند، به اهدای داوطلبانه و بدون چشم داشت دست یابند.

محمد رضا عاملی ، مدیرعامل سازمان انتقال خون خراسان جنوبی در خصوص وضعیت انتقال خون در ایران می گوید:
با توجه به آمار جهانی، زنان دنیا سهم ۵۰ درصدی در اهدای خون دارند …. متاسفانه سهم زنان در اهدای خون در کشور ما بسیار ناچیز است به طوریکه نزدیک به ۴٫۵ درصد شاخص اهدای خون در بانوان است که در سالهای گذشته با افت این شاخص مواجه بوده ایم. زیرا، زمانی این شاخص ۱۰ درصد بود که به ۴٫۵ درصد تقلیل یافته و می بایست یک فرهنگسازی ویژه ای در اهدای خون بانوان انجام بدهیم.

علی اکبر پورفتح‌الله (مدیر عامل سازمان انتقال خون ای):
در هشت سال گذشته میزان اهدای خون در بانوان از حدود ۹ درصد به کمتر از پنج درصد در کشور رسیده که عدم فرهنگ‌سازی در این بخش از دلایل مهم این روند نزولی است.
سازمان انتقال خون ایران، یکی از عمده ترین موارد مصرف خون را این چنین بیان می دارد:
زنان باردار که دچارخونریزی می شوند و نوزادان مبتلا به زردی ناشی از ناسازگاری خون مادر و جنین.

سازمان انتقال خون ایران اعلام کرد: سالانه بیش از ۵۰۰ هزار بارداری به علت فقدان خون به مرگ منجر می‌شود که ۹۹ درصد این قربانیان مربوط به کشورهای در حال توسعه هستند. ولی در ایران هیچ مادری هنگام زایمان از کمبود خون نمی‌میرد.
این در حالی است که سازمان انتقال خون ایران با اتخاذ و اجرای سیاست‌های ملی خون، مطابق با نیازهای ملی و توصیه‌های فنی سازمان جهانی بهداشت، از سال ۲۰۰۷ با اتکا به اهدای ۱۰۰ درصد داوطلبانه تمامی خون مورد نیاز بیماران از جمله مادران در حال زایمان را تأمین می‌کند. چنان که حتی در دور افتاده‌ترین نقاط کشور نیاز تمام مراکز درمانی تأمین می‌شود و می‌توانیم بگوییم در ایران هیچ مادری به خاطر کمبود خون حین زایمان نمی‌میرد.
ایران تنها کشور خاورمیانه است که اهدای خون در آن ۱۰۰ درصد داوطلبانه است.
در میان کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا ایران اولین کشوری بود که برنامه حذف خون جایگزین را از سال ۱۳۷۶ شمسی (۱۹۹۷ میلادی) آغازکرد.


Image بخش عمده ای از خون های اهدایی به زنانی تزریق می شود که عمل سزارین انجام می دهند

سزارین:
آمار نشان می دهد که ایران رتبه دوم سزارین در دنیا و نخست را در منطقه دارد. پیش از ایران برزیل بیشترین آمار سزارین در دنیا را دارد
تحقیقات نشان می دهد ۷۵ درصد سزارین هایی که در کشور انجام می شود غیر ضروری و به صورت انتخابی بوده است.
مهمترین عوامل سزارین در ایران عبارتند از:
ترس از درد زایمان طبیعی
مدرن شدن و حفظ زیبایی بدن
الگو برداری از دیگران

تا همین دو دهه پیش،‌ آمار زایمان طبیعی در ایران بسیار بیشتر از سزارین بود. اما الان در اطرافیانتان شاید تعداد کسانی که حاضر باشند زایمان طبیعی داشته باشند به تعداد انگشتان دست هم نرسد. این در حالی است که ۵۰ هزار مامای تربیت شده در سطح کشور و حتی دورافتاده‌ترین مناطق با کمترین هزینه نسبت به سزارین آماده ارائه خدمات زایمان هستند.

خلیل علی محمدزاده (عضو کارگروه تعالی جمعیت سازمان بسیج جامعه پزشکی):
آمار سزارین در کشورهای برخوردار از طب پیشرفته مانند آلمان، فرانسه، سوئد و … کمتر از ۱۵ ‏درصد و در انگلیس کمتر از یک درصد است. این میزان در آمریکا با رشد غیر عقلانی به ۳۳ درصد رسیده است اما میزان آن در ایران حتی دو برابر ‌آمریکاست.

سازمان پزشکی قانونی کشور در سایت رسمی خود آمار متوفیان تصادفات جاده ای در سال ۹۳ را چنین اعلام می دارد:
از مجموع ۱۶۸۷۲ نفر متوفیان، ۳۸۱۳ نفر آنان مربوط به زنان و ۱۳۰۵۹ نفر از مردان می باشند… یعنی حدود ۸۸ درصد متوفیان تصادفات جاده ای در سال ۹۳ را مردان و ۲۲ درصد آن را زنان تشکیل می دهند.

همچنان که اشاره شد، تمامی خون مورد نیاز در ایران، به صورت کاملاً داوطلبانه از مردم تهیه می شود. در این میان بیش از ۹۵ درصد از این میزان را مردان و کمتر از ۵ درصد آن را زنان تشکیل می دهند. این در حالی است که مراجع رسمی کشور، زایمان خانم های باردار را یکی از مهمترین موارد استفاده از خون و فرآورده های خونی می دانند. اما نزدیک به ۷۰ درصد از زایمان های زنان ایرانی از طریق سزارین انجام می شود و از مهمترین دلایل آن، مدرن شدن و حفظ زیبایی بدن دانسته شده است. این وضعیت را مقایسه کنید با میزان مشارکت مردان در اهدای خون در کشورهای پیشرفته ی غربی و کشورهای عربی و همسایه ی ایران. میزان سزارین در کشور ایران را با کشورهای پیشرفته مقایسه کنید. و سپس نگاهی به تعریف واژه ی انگل داشته باشید…

در ادامه تصاویری از اهدای خون توسط مردان را مشاهده می کنید.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

  • ۹۴/۱۱/۱۲
  • من پرس فارسی

آمار مردان

تبعیض

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی