اتاق فکر مردان

اتاق فکر مردان در برابر فتنه زنان

بسم الله الرحمن الرحیم

مطالعات مردان

اتاق فکر مردان در برابر فتنه زنان

اتاق فکر مردان

حضرت محمد رسول الله(ص):
* ما ترک بعدی فتنه أضرّ على الرّجال من النّساء.
پس از من براى مردان فتنه اى زیان انگیزتر از زنان نخواهد بود.
حدیث 2572 نهج الفصاحه

آخرین مطالب
 Imageبرزو در وبلاگ حقوق مردان و خانواده نوشت: متأسفانه در چند سال اخیر قسمت های زیادی از دین اسلام را در زمینه حقوق زن و مرد یا بیان نکردند و یا تحریف کردند. سیره ی قطعی زندگی معصومین ما علیهم السلام این است که زنان در غیر موارد ضرورت در جامعه حضور نیابند. اما با شدت گرفتن روحیه تمرد و سرکشی در بسیاری از زنان ایرانی اوضاع خلاف تعالیم دینی ما پیش رفت. به عنوان نمونه همه ما شنیده ایم که برخی فمینیست های اسلامی برای اینکه بگویند زن در خانه هیچ مسئولیتی ندارد و باید تکریم شود از قول امیرالمومنین می گویند: المراه ریحانه لیست بقهرمانه

من متن کامل نامه ای از نهج البلاغه که این عبارت در آن است را می آورن تا خود قضاوت کنی که منظور حضرت امیر از این عبارت چه بوده است:
در امور سیاسى کشور از مشورت با زنان بپرهیز، که رأى آنان زود سست می‏شود، و تصمیم آنان ناپایدار است. در پرده حجاب نگاهشان دار، تا نامحرمان را ننگرند، زیرا که سخت‏گیرى در پوشش، عامل سلامت و استوارى آنان است. بیرون رفتن زنان بدتر از آن نیست که افراد غیر صالح را در میانشان آورى، و اگر بتوانى به گونه‏اى زندگى کنى که غیر تو را نشناسند چنین کن. کارى که برتر از توانایى زن است به او وامگذار، که زن گل بهارى است، نه پهلوانى سخت کوش (المراه الریحانه لیست بقهرمانه)، مبادا در گرامى داشتن زن زیاده روى کنى که او را به طمع ورزى کشانده براى دیگران به ناروا شفاعت کند. بپرهیز از غیرت نشان دادن بیجا که درستکار را به بیمار دلى، و پاکدامن را به بدگمانى رساند کار هر کدام از خدمتکارانت را معیّن کن که او را در برابر آن کار مسئول بدانى، که تقسیم درست کار سبب مى‏شود کارها را به یکدیگر وا نگذارند، و در خدمت سستى نکنند.
خویشاوندانت را گرامى دار، زیرا آنها پر و بال تو مى‏باشند، که با آن پرواز مى‏کنى، و ریشه تو هستند که به آنها باز مى‏گردى، و دست نیرومند تو مى‏ باشند که با آن حمله مى‏کنى. دین و دنیاى تو را به خدا مى ‏سپارم، و بهترین خواسته الهى را در آینده و هم اکنون، در دنیا و آخرت، براى تو مى‏ خواهم، با درود. 
لینک:
http://moudeomam.com/nahjolbalagheh/nameha/1227-namehaye-nahjolbalaghe.html

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی