اتاق فکر مردان

اتاق فکر مردان در برابر فتنه زنان

بسم الله الرحمن الرحیم

مطالعات مردان

اتاق فکر مردان در برابر فتنه زنان

اتاق فکر مردان

حضرت محمد رسول الله(ص):
* ما ترک بعدی فتنه أضرّ على الرّجال من النّساء.
پس از من براى مردان فتنه اى زیان انگیزتر از زنان نخواهد بود.
حدیث 2572 نهج الفصاحه

آخرین مطالب
چندی پیش خبر مرگ دختر پورشه سوار در فضای مجازی پیچید و تصاویر مبتذل و مستهجن وی که توسط آن دختر در صفحه اینستاگرامش قرار داده شده بود در معرض بازدید صدها هزار نفر از مردم قرار گرفت و بسیاری از کاربران اقدام به بد و بیراه گفتن به شخص وی نمودند. اما در دیگر سو، رسانه های روشنفکر به تخطئه این رفتار مردم پرداختند و با عناوین و شعارهایی مثل «مردم ایران احساساتی هستند»، یا «پشت سر مردم نباید حرف زد»، یا «حیثیت و آبروی افراد را نباید برد» و … اقدام به سرزنش افرادی نمودند که نسبت به رفتار های زشت و زننده دختر کشته شده با پورشه واکنش نشان داده بودند. حتی روزنامه روشنفکر شهروند امروز پا را فراتر گذاشت و برای مبرا کردن دختر پورشه سوار مدعی شد، صفحه اینستاگرام مربوط به وی نیست و این صفحه توسط دیگر کاربران ساخته شده است. ادعایی که با بررسی تاریخ مطالب بارگذاری شده، کذب بودنش مشخص شد.

اما محور مشترک همه این مطالب، حمایت از یک فرد با خط فکری خاص بود. رسانه های روشنفکر سعی کردند از دختر پورشه سوار با ادبیات روشنفکرانه و حتی دلایل به ظاهر دینی حمایت کنند. چون آن دختر از طیف همفکر خودشان بود و در جهت راهبرد زنانه شان گام برداشته بود.  از دیگر سو همین رسانه ها، در جبهه مقابل و هنگام مواجهه با متهمین و مجرمین «مرد»، همه ی این اخلاقیات را کنار گذاشته و با بی رحمی و سنگدلی خاصی به پوشش اخبار ضد مرد می پردازند. چون تحقیر و بی توجهی به جنس مرد جزء راهبردهای اصلی شان است. یک نمونه از این دست مطالب که با جنس خبر مرگ دختر پورشه سوار قابل مقایسه است بازنشر تصاویر مربوط به مردان جوانی است که اقدام به فروش مواد مخدر می نمودند. نکته جالب آن است که برای این رسانه ها هیچ اهمیتی ندارد که چرا مردان و پسران جوان به اعتیاد یا فروش مواد مخدر روی می آورند. آنچه برای آنها مهم است هتک حیثیت مردان است که تصاویر آنها در اینترنت منتشر شود. مردانی که به خاطر نیافتن شغل مناسب و عدم ذهنیت سالم نسبت به مقوله اعتیاد و مواد مخدر در این راه افتاده اند. خیلی از آنها، به خاطر مشکلات زندگی مثل گرانی و بیکاری و برای فرار از افسردگی به مواد مخدر روی آورده اند. شماری از آنها از سر بی پولی و نداشتن تخصص به این مسئله روی آورده اند. جالبتر آنکه با وجود علاقه خبرنگار خبرگزاری روشنفکر ایسنا، هیچ یک از این مردان علاقه ای نداشتند تا عکسی از آنها گرفته شود یا مردم آنها را ببینند. ولی براستی انتشار تصاویر آنها چه مشکلی از جامعه ما را حل می کند؟ و یا باعث چه تاثیرات فرهنگی و اجتماعی بر علیه جنسیت مرد خواهد شد؟

اگر قرار بر جرم باشد هر دو این افراد مجرم هستند. چه دختر پورشه سوار که با ظاهر زننده اش قانون حجاب اسلامی را زیر پا می گذارد. چه مردی که مواد مخدر مصرف می کند. پس چرا رسانه های یک طیف خاص، از دختر پورشه سوار حمایت می کنند و واکنش مردم به او را تخطئه می نمایند ولی خودشان اقدام به انتشار تصاویر مردانی می کنند که راه زندگی را اشتباه طی کرده اند؟ آِیا این نعل وارونه زدن نیست؟

اگر قرار بر حفظ آبرو و حیثیت افراد است، آبرو و حیثیت یک انسان زنده مهمتر از یک انسان مرده است. زیرا او هنوز باید در جامعه زندگی کند. شاید دیگر نخواهد راه گذشته اش را طی کند و مسیر توبه و تصحیح خطاهای خود را پیش بگیرد. آیا درست است که تصاویر او از سوی خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی منتشر شود؟ پس چرا رسانه هایی که دم از حفظ آبرو برای دختر پورشه سوار می کنند اینجا، دیگر احترام و حیثیت و آبرو مردم برایشان مهم نیست؟

رسانه های روشنفکر، فحاشی مردم به دختر پورشه سوار را تخطئه کرده اند ولی خودشان تیترهایی برای مطالب ضد مرد انتخاب می کنند که دست کمی از فحش های مردم ندارد. تیتر های زیر را ببینید: پاتک شبانه پلیس تهران به لانه معتادان (عصر ایران)، جمع‌آوری معتادان پرخطر و سارقین (مثل آشغال) و … . آیا این تیترها توهین آمیز نیست؟ آیا مشکلی را حل می کند یا فقط جنس مرد را تحقیر می کند؟

آیا با این اقدام، مشکلی از مشکل اجتماعی زیر بافت شهر حل می شود؟ دولت چه برنامه ای برای توانمند سازی و اشتغال این دسته از مردان انجام داده است تا دوباره به این کار روی نیاورند؟

تصاویر زیرمتعلق به خبرگزاری ایسنا می باشد که سایت عصر ایران، آن را با عنوان « پاتک شبانه پلیس تهران به لانه معتادان» منتشر کرده است. خیلی از آنها از ترس ریختن آبرو و حیثیت شان، لباسشان را بر صورت خویش کرده اند، خیلی ها دستشان را روی صورتشان گذاشته اند و برخی دیگر به خبرنگار اعتراض کرده اند که چرا عکس می گیرد.
















  • ۹۴/۱۱/۱۲
  • من پرس فارسی

تبعیض

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی