اتاق فکر مردان

اتاق فکر مردان در برابر فتنه زنان

بسم الله الرحمن الرحیم

مطالعات مردان

اتاق فکر مردان در برابر فتنه زنان

اتاق فکر مردان

حضرت محمد رسول الله(ص):
* ما ترک بعدی فتنه أضرّ على الرّجال من النّساء.
پس از من براى مردان فتنه اى زیان انگیزتر از زنان نخواهد بود.
حدیث 2572 نهج الفصاحه

آخرین مطالب
Image خبر آنلاین - معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به ارزش‌گذاری کار خانگی زنان اشاره و عنوان کرد: این موضوع سال‌هاست که مطرح است. ما بررسی‌های لازم را انجام داده‌ایم، اما هنوز نتوانستیم آن را تصویب کنیم و امیدواریم در سال‌های ۹۴ و ۹۵ نهایی شود و به اجرا در بیاید.

شهیندخت مولاوردی در نخستین هم‌اندیشی ظرفیت‌های ناشناخته فرهنگی اجتماعی زنان کارگر که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با اشاره به اینکه کشور ما در حال ورود به فصل جدیدی از حیات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است، گفت: در شرایطی به سر می‌بریم که نه تنها کشور ما بلکه جهان متاثر از توافق هسته‌ای است.

وی ادامه داد: براساس گزارشاتی در سال ۹۰ از میان زنان ۱۰ سال سن به بالای کشور، ۱۰ درصد شاغل، ۲٫۶ درصد بیکار در جست‌وجوی کار، ۲۰٫۱ درصد محصل، ۲٫۵ درصد دارای درآمد بدون کار و ۶۱ درصد خانه‌دار بودند. براین اساس ۸۷ درصد از زنان کشور به لحاظ اقتصادی غیرشاغل محسوب می‌شدند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به آماری از سال ۹۲ اشاره کرد و عنوان کرد: نرخ اشتغال زنان در سال ۹۲، ۷۹٫۷ درصد و نرخ بیکاری آنها ۲۰٫۳ درصد بوده است. در حالی که نرخ اشتغال مردان ۹۱٫۵ درصد و نرخ بیکاری آنها ۸٫۵ درصد گزارش شده است. همچنین براساس سرشماری سال ۹۰، نرخ فعالیت اقتصادی زنان دارای تحصیلات عالی حدود ۳۱ درصد و نرخ فعالیت اقتصادی مردان دارای تحصیلات عالی ۶۰٫۴۴ درصد بوده است. 

مولاوردی ادامه داد: زنان در سراسر جهان با طیفی از مشکلات درخصوص شغل، تبعیض، برقراری حقوق و دستمزد، ایجاد توازن میان مسئولیت‌های کاری و خانوادگی و… روبه‌رو هستند و شکاف‌های جنسیتی بیش از پیش خودش را در بازار کار نشان می‌دهد. بحران‌های اقتصادی جهان نیز نیاز به توان جنسیتی به منظور جلوگیری از شوک‌های اقتصادی و فقر بیش از پیش را نشان می‌دهد و باید تاکید کرد که حضور زنان برای ارتقاء بهره‌وری در مشاغل موثر خواهد بود و غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به اینکه امروز مشارکت زنان مدلی هوشمند برای رشد و پیشرفت اقتصادی جوامع محسوب می‌شود، گفت: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته هنوز در شرایطی هستیم براساس اعلام سازمان ملل در اسفندماه سال گذشته، ۷۵ سال طول می‌کشد تا به دستمزد برابر زن و مرد در سطح جهان برسیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: امروز بیش از ۹۵ درصد مشاغل زنان در کشورهای توسعه نیافته، مشاغل غیررسمی است. در کشور ایران سال‌هاست که برای تحقق اهداف مندرج در اسناد بالادستی از جمله حقوق کار تلاش می‌کنیم؛ اما هنوز تا وضعیت مطلوب فاصله داریم.

نظرات  (۱)

خواهشمند هستم لینک مطلب رو بگذارید

با تشکر

پاسخ:
سلام. لینک مطلب در ابتدای خبر هست. لطفا دقت تان را بیشتر کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی