اتاق فکر مردان

اتاق فکر مردان در برابر فتنه زنان

بسم الله الرحمن الرحیم

مطالعات مردان

اتاق فکر مردان در برابر فتنه زنان

اتاق فکر مردان

حضرت محمد رسول الله(ص):
* ما ترک بعدی فتنه أضرّ على الرّجال من النّساء.
پس از من براى مردان فتنه اى زیان انگیزتر از زنان نخواهد بود.
حدیث 2572 نهج الفصاحه

آخرین مطالب
Image سردار موسی کمالی از اقدام اخیر دولت که حداقل مدت غیبت برای خرید خدمت سربازی را 5 سال کرده است انتقاد کرده است. سردار موسی کمالی علارغم آنکه مسئولیت «معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروی های مسلح» را بر عهده دارد ولی تقریبا در همه موارد اخباری که از وی در رسانه ها منتشر می شود درباره سربازی است. وی در مصاحبه های گذشته خود مدعی شده بود که سربازی یک قانون است و نیروهای مسلح نیز تابع قانون هستند ولی وی همواره در قبال قوانین جدید درباره سربازی موضع می گیرد.  

در تازه ترین موضع گیری های سردار موسی کمالی، وی سربازی را یک «ارزش» تلقی کرده است و مدعی شده است که صدمه به سربازی، صدمه به نیروهای مسلح است! سخنی که مخالفان زیادی دارد و بسیاری از پژوهشگران مومن و مسلمان معتقد هستند که سربازی ضررهای زیادی به جامعه و اقتصاد کشور می زند و حتی کارایی نظامی نیز ندارد. نظری که سردار موسی کمالی دارد برخلاف نظر بسیاری از پژوهشگران و اندیشمندان اسلام است. وی در ادامه اظهارات خود گفته است که تصمیم گیری درباره سربازی باید بر عهده «نیروهای مسلح» باشد. یعنی ار نظر سردار تنها نهادی که باید درباره سربازی اظهار نظر کند «معاونت نیروی انسانی نیروهای مسلح» است که مسئولیتش بر عهده ژنرال موسی کمالی است.

سردار موسی کمالی در ادامه در پاسخ به انتقادات استراتژیست های مسلمان و تحقیقات فراوانی که درباره ضرر و زیان های سربازی اجباری و لزوم حرکت کشور به سوی ارتش حرفه ای  گفته است که نظر این دسته افراد بدون علم و تخصص است!

سایت رجانیوز و سایت های هم جناح همچون خبرگزاری فارس و نسیم و تسنیم و روزنامه وطن امروز، خبر زیر را از قول سردار کمالی منتشر کرده اند. جالب توجه آ« است که در این سایت ها -علارغم رویکردهای فمینیستی متعدد- هیچگاه از سربازی انتقاد نمی شود و همیشه مردم در بازی سیاسی این جریانات در بین دو جناح فاسد اصولگرایی و اصلاح طلبی دست به دست می شوند.

متن کامل خبر از: http://www.rajanews.com/news/232239

سردار موسی کمالی جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با نسیم درباره کاهش مدت سنوات غیبت مشمولان غائب به ۵ سال در لایحه بودجه سال ۹۵، گفت: تصمیم‌گیری در رابطه با خدمت سربازی، مشمولان غایب و سربازان فراری برعهده ستاد کل نیروهای مسلح است و دولت یا مجلس که می‌خواهند در این رابطه تصمیم‌گیری کند بایستی با ما هماهنگ کند. طبق هماهنگی که ما انجام داده بودیم، رسما به دولت اعلام کردیم که مدت سنوات غیبت همان ۸ سال ثابت بماند و مبالغ جریمه هم افزایش پیدا کند. اما دیدیم که دولت برخلاف توافق مدت ۸ سال را به ۵ سال کاهش داده ولی قیمت‌ها تغییر کرده است.

کمالی در ادامه افزود: به طور مثال بنابر مقررات فعلی جریمه زیر دیپلم برای کسی که ۸ سال غیبت دارد ۱۰ میلیون تومان است ولی این چیزی که الان پیشنهاد شده است کسی‌که ۵ سال غیبت دارد ۱۰ میلیون می‌دهد. در سال آینده اگر همین ۵ سال مورد موافقت قرار بگیرد بایستی تقریبا ۱۳ میلیون بدهد چون به ازای ۵ سالش همان ۱۰ میلیون را می‌دهد و به ازای ۳ سال دیگر به ازای هر سال تا ۱۰ درصد جریمه اضافه می‌شود یعنی عملا حدود ۳۰ درصد افزایش دارد.

وی همچنین درباره مطرح شدن مواردی مانند حذف شرط داشتن کارت پایان خدمت از اخذ گواهینامه رانندگی و یا کاهش سنوات غیبت به ۵ سال و مواردی از این دست که به نوعی بلاتکلیفی در میان جوانان بوجود آورده و باعث کاهش انگیزه رفتن به خدمت شده است، خاطر نشان کرد: به خاطر همین است که ما مخالفیم. ما میگوییم به هر حال سربازی در کشور ما یک ارزش است و لازم و ضروری است. چون ما بخش عمده‌ای از نیاز نیروی انسانی‌مان را از سربازان تامین می‌کنیم و لذا صدمه به سربازی در اصل به توان رزمی و بنیه دفاعی کشور صدمه می‌زند و خدشه وارد می‌کند. لذا با این افرادی که آگاهانه یا بعضا ناآگاهانه علیه سربازی اقدام می‌کنند می‌گوییم این یک تبعیض آشکار و تضعیف بنیه دفاعی است و کار درستی نیست. تصمیم‌گیری در این حوزه برعهده ستاد کل نیروهای مسلح است و نیروهای مسلح بایستی در این باره تصمیم بگیرند. به خاطر همین ما با این طرح دولت موافق نیستیم و بدون هماهنگی ما دولت این مساله را به مجلس برده است.

کمالی همچنین در مورد بحث ارائه یک طرح کلی درباره خدمت سربازی افزود: این‌ها بیشتر در فضای رسانه­‌ای صورت می‌گیرد. تغییرات اساسی وجود ندارد.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان در مورد طرح سرباز حرفه‌ای تاکید کرد: افرادی که این حرف‌ها را می‌زنند ازمسائل دفاعی و امنیتی بی‌اطلاع هستند. الان هیچ مهندسی در مورد مساله پزشکی اظهارنظر نمی‌کند و هیچ پزشک متخصصی هم در رابطه با مسائل مهندسی اظهارنظر نمی‌کند. متاسفانه یکسری آدم‌هایی که بدون اطلاع و بدون کار علمی و تخصصی می‌آیند بحث سربازی حرفه‌ای را مطرح می‌کنند در حالیکه اصلا سربازی حرفه‌ای به هیچ وجه در کشور ما جواب نمی‌دهد و ستاد کل به هیچ وجه دنبال چنین مساله‌ای نیست.
  • ۹۴/۱۰/۲۹
  • من پرس فارسی

سایت رجانیوز

موسی کمالی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی