اتاق فکر مردان

اتاق فکر مردان در برابر فتنه زنان

بسم الله الرحمن الرحیم

مطالعات مردان

اتاق فکر مردان در برابر فتنه زنان

اتاق فکر مردان

حضرت محمد رسول الله(ص):
* ما ترک بعدی فتنه أضرّ على الرّجال من النّساء.
پس از من براى مردان فتنه اى زیان انگیزتر از زنان نخواهد بود.
حدیث 2572 نهج الفصاحه

آخرین مطالب
Image هفته نامه یالثارات الحسین - میتینگ انتخاباتی فعالان فتنه در پوشش «همایش زنان در تاریخ مجالس ایران» صبح دیروز در حالی با مجوز دولتی دانشگاه تهران (!) در دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه برگزار شد که کلکسیونی از صدر تا ذیل عناصر سران و فعالان فتنه ۸۸ از جمله رئیس دولت موسوم به اصلاحات، فائزه هاشمی، زهره کاظمی (زهرا رهنورد)، فاضل میبدی، فخر السادات محتشمی پور و ... به نوعی در آن حضور داشتند.

در ابتدای این همایش به اصطلاح علمی که با پیام‌هایی از هاشمی رفسنجانی و یکی از سران فتنه همراه بود الهه کولایی (از متحصنین مجلس ششم و دبیر همایش) مدعی شدکه هدف از برپایی این همایش، بحث و بررسی در مورد راهکارهای هموارسازی امور دموکراتیک (!) و ارتقاء و پیشرفت کشور در این جهت است و این همایش صرفاً نگاهی اجمالی در نقش و حضور زنان از آغاز فصل شکل‌گیری پارلمان تا دوره‌های مجلس بعد از انقلاب اسلامی است.

کولایی در بخش دیگری از سخنانش اعتراف کرد که این سمینار صرفاً یک سمینار علمی نیست و رویکردی اجتماعی و سیاسی دارد و هدف آن درگیر کردن و به حرکت درآوردن ظرفیت‌های علمی دانشگاه برای بهبود و کارکرد سیاسی است!

وی تمایلات فمینیستی خود برای مشارکت سیاسی زنان در کشور را این‌گونه بروز داد که در شرایط فعلی کشور ما در خاورمیانه و میان همسایگان هم نمره قابل قبولی نمی‌گیرد و ابراز امیدواری کرد که چنین همایش‌هایی برای شناسایی و رفع نارسایی‌های موجود کمک کند!

در ادامه سهیلا جلودارزاده ( از متحصنین مجلس ششم) در اظهاراتی به ضرورت همگرایی زنان پرداخت و گفت: نتیجه همگرایی میان زنان، حل شدن یکی از معضلات و چالش‌های پیچیده زمان‌های گذشته بوده است.
وی با تاکید بر اهمیت حضور زنان در مجلس اضافه کرد: ضرورت ادامه انقلاب، نیازمند مشارکت فعال زنان در عرصه‌های سیاسی به ویژه مجلس است و برای مجلس آینده حضور ۳۰ درصدی زنان پیش‌بینی شده است.

البته این عنصر فعال در فتنه ۸۸ که ظاهراً همچون همقطاران دیگر خود همه مسائل مربوط به حوزه زنان را با عینک فمنیستی می‌بیند، برای اختصاص حضور ۳۰ درصدی زنان در مجلس آینده هیچ استدلال عقلی و منطقی ارائه نکرد و ظاهراً این نگاه به دنبال محدود کردن حضور زنان در مجلس به ۳۰ درصد کل است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده که خود یکی از برگزارکنندگان این همایش بود، گفت: در ۳۳ دوره تشکیل نهاد قانونگذاری در کشور، حضور زنان تناسبی با توانایی این قشر نداشته و پس از انقلاب، بیشترین حضور زنان در مجلس با ۵ درصد مربوط به مجلس پنجم بود.

وی نیز با اشاره به پیش بینی حضور ۳۰ درصدی زنان در مجلس آینده گفت: در نیمه راه سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور، در وضعیت خاصی قرار داریم و اگر از ظرفیت‌های موجود استفاده شود، می‌توانیم به جایگاه پیش بینی شده در سند چشم انداز دست یابیم که یکی از این ظرفیت‌ها استفاده از نیروی انسانی خلاق و تحصیل کرده به ویژه زنان است.

همچنین فخرالسادات محتشمی‌پور که یکی دیگر از فعالان فتنه ۸۸ است، به عنوان دبیر اجرایی سمینار چند روز قبل از برگزاری همایش در نشست خبری، گفت: در ماه‌های آینده شاهد برگزاری انتخابات مجلس خواهیم بود و فعالیت‌های زنان نیز معطوف به انتخابات است ولی منحصر به آن نیست.

گفتنی است، معاونت زنان ریاست جمهوری، پژوهشکده امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، بنیاد باران متعلق به رئیس دولت اصلاحات و از سران فتنه، بنیاد امید ایرانیان متعلق به محمد رضا عارف، انجمن زنان روزنامه‌نگار و مرکز اسناد و کتابخانه ملی در برگزاری این سمینار که به یک میتینگ سیاسی بیشتر شباهت دارد مشارکت دارند.

همچنین افراد دیگری همچون فائزه هاشمی، زهره و زهرا کاظمی (رهنورد) و فاضل میبدی که همگی از عناصر فعال در فتنه ۸۸ بودند در این همایش حضور داشته و تا لحظه تنظیم این خبر، اخباری از نحوه حضور آنها منتشر نشده است.

معلوم نیست مجوز برگزاری این مراسم، که فعالان فتنه و حتی سران آن علنا از برگزارکنندگان و حامیان آن بوده‌اند چگونه و با چه محل قانونی‌ای صادر شده است؟ آن هم در ماه‌های منتهی به انتخابات. نانوشته پیداست که نهادهای نظارتی و امنیتی بایستی علاوه بر برخورد قاطع با برگزارکنندگان این مراسم فتنه‌ای، از تکرار مجدد مراسم‌های مشابه جلوگیری به عمل آورند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی