اتاق فکر مردان

اتاق فکر مردان در برابر فتنه زنان

بسم الله الرحمن الرحیم

مطالعات مردان

اتاق فکر مردان در برابر فتنه زنان

اتاق فکر مردان

حضرت محمد رسول الله(ص):
* ما ترک بعدی فتنه أضرّ على الرّجال من النّساء.
پس از من براى مردان فتنه اى زیان انگیزتر از زنان نخواهد بود.
حدیث 2572 نهج الفصاحه

آخرین مطالب
 شقایق دهقان از جمله بازیگران طنز صدا و سیما است که همواره در برنامه های کمدی به ایقای نقش می پردازد. وی در تازه ترین حضور تلویزیونی خویش اقدام به بازی در نقش یک خطیب و سخنور فمینیست ظاهر شد. وی که در برنامه ای تفریحی حاضر شده بود بدون مخالفت مجری برنامه و دست اندرکاران پشت صحنه به بیان مطالبی پرداخت که اصلا چاشنی طنز نداشته و در جملات مکرر، توهین نیز مشاهده می شود. این همه در حالی بود که مجری برنامه حتی یک تذکر در اینباره به وی نداد.

حاضرین در سالن که بخش عمده ای از آنها نیز مرد بودند نیز به طور مکرر اقدام به تشویق این زن نمودند.

بررسی اظهارات خانم دهقان در کناررویکرد های کلی صدا و سیما در حوزه زنان نشان می دهد که این موضوع به طور کاملا برنامه ریزی شده در یک برنامه پر بیننده اتفاق افتاده است: پخش مسابقات ورزشی زنان در خارج از کشور و قهرمان سازی از جنس زن، تشویق و توصیه به اشتغال زنان، اختصاص برنامه های ویژه و بخش های خبری به زنان، زن سالاری در تعداد مجریان زن صدا و سیما و … همه و همه بیانگر همسویی اتفاقات رخ داده در صدا و سیمایی که مدیر آن توسط شخص رهبری انتخاب می شود. چه اینکه این برنامه ضبط شده بود و مدیران مسئول می توانستند مانع از پخش آن شوند.

لطفا در هنگام مشاهده این فیلم به موارد زیر توجه کنید:
تعلل و تفکر مداوم برای بیان سخنان که بیانگر حفظی بودن این ارائه است.

در زیر اهم اظهارات مردستیزانه ای که از زبان این «بازیگر کمدی» بیان شده است را مرور می کنیم:
کشاندن ماجرا به انتخابات و رای زنان به زنان همسو با برنامه های معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری

به نظر می رسد اظهارات خانم دهقان بیش از آنکه متوجه همه مردان باشد خطاب به شوهرش است زیرا تنها مردی که توانسته او را در زندگی اش بشناسد شوهرش بوده و شناختش از مردان محدود به همین یک مرد است.

۱٫ برای برانگیختن رای زنان به کاندیداهای زن اشاره به زنانی که راننده شده اند، مدیر شده اند، ورشکار شده اند.
۲٫ بیان اینکه “توانایی زنان با مردان برابر است” و استعدادهایشان مثل یکدیگر می ماند (شعار و محور آموزه های فمینیسم).
۳٫ تحصیلات خانم ها نسبت به تحصیلات آقایان در جامعه ایرانی خیلی بالاتر است (تشویق حضار) . با نگاه تمسخر آمیز نسبت به حضار مرد برنامه.
۴٫ آموزش فرمانبری از زنان با بیان مثال هایی مثل اینکه وقتی زنی به آقایی می گوید که میای بریم خونه مادرم یعنی حتما بیا بریم خونه مادرم.
۵٫ طرز بیان توهین آمیز حرف ها نسبت به مردان: “این خیلی ساده است. چیز پیچیده ای نداره که متوجهش نمی شید (با صدای بلند و خشن)
۶٫ آقایان درکشان در جزئیات از خانم ها کمتر است علی الخصوص در ارزیابی رفتار آدم ها.
۷٫ خطاب به خانم: شما خودتان را خسته نکنید. هر چقدر توضیح بدهید به شوهرتان کلا متوجه نمی شوند. (نگاه به پایین میز و متن نوشته شده)
۸٫ بیان یک عبارت توهین آمیز: “من اعتقاد دارم که آقایان به جز اینکه در جزئیات یک کم درک ندارند در بقیه چیز ها با هم برابرند”
۹٫ یک مثال تمسخر آلود خطاب به آقایان: آقایان اصولا قدرت تفکیک رنگ ها را ندارند. (خنده زنان و مجری حاضر در صحنه) یعنی سه تا رنگ رو بیشتر نمی فهمند. بعد طرف می رود تلویزیون می خرد می بیند یکی نوشته ۱۲ میلیون رنگ، دیگری نوشته ۱۶ میلیون رنگ. می گوید ۱۶ میلیون رنگ را بخرم. ۱۶ میلیون رنگ (سوال)؟ آخه عزیزم شما که فرق سبز و زرد را نمی فهمی ۱۶ میلیون رنگ می خوای چکار؟ پرسش از مجری مرد برنامه مبنی بر رنگ لباس ها. شقایق دهقان از مجری می پرسد رنگ لباس ها چه رنگی است؟ مجری یکی را می گوید کرم تیره و کرم کم رنگ. بعد رو می کند به زنی در انتهای سالن و با نام و مشخصات وی از او می پرسد که این چه رنگی است می گوید رنگ بژ و رنگ خردلی!!! (حالا شما تا به امروز این اسامی را شنیده اید؟!!!)
۱۰٫ تمسخر آقایان با مثال های متعدد مثل ناتوان بودن آقایان برای روشن کردن ماشین لباس شویی با عبارت زشت “مغزشان از کار می افتد”
۱۱٫ توهین به آقایان به اشکال مختلف مثل آفایان کلا سه رنگ بیشتر نمی شناسند آبی و قرمز و زرد و اکثر تیم ها در همین سه رنگ خلاصه شده اند
۱۲٫ تکرار مجدد این جمله که آقایان و خانم ها هیچ فرقی با هم ندارند و باهم برابرند (شعار برابری فمینیست ها)
۱۳٫ پس از بیان جمله فوق، وی مجدد به بحث ویژگی های متمایز خانم ها بر می گردد و یک ویژگی مثبت زنانه را بیان می کند (معنی واقعی فمینیسم ایرانی = سر دادن شعار برابری و تاکید بر زن سالاری).
۱۴٫ اشاره به ویژگی زنانه توانایی زنان برای انجام چندین کار به طور همزمان.
۱۵٫ تاکید مجدد و بیان مجدد این جمله که خانم ها با آقایان هیچ فرقی با هم ندارند.
۱۶٫ تحقیر آفایان با بیان این موضوع که آقایان نمی توانند همزمان هم فوتبال ببینند و هم پاسخ این سوال که آشغال ها را دم در گذاشته اند را بدهند (به سوال توهین آمیز دقت کنید)
۱۷٫ وقتی شوهر شما نشسته فوتبال نگاه می کند با خود مبل هیچ فرقی ندارد (جمله توهین آمیز دیگر)
۱۸٫ بیان مجدد این جمله که آفایان و خانم ها هیچ فرقی با هم ندارند. وی پس از این جمله می گوید بعد فکر می کنم اگر اداره کشورها را می دادند دست خانم ها هیچ وقت هیچ جنگی در طول تاریخ اتفاق نمی افتاد. فوقش کشور ها با هم قهر می کردند. (خنده رامبد جوان و سپس تشویق وی).
۱۹٫ بیان جمله سیاسی دیگر” اصولا من فکر می کنم خانم ها متمدن ترند.در رانندگی هم این را نمی بینید که یک دفعه قفل فرمان را بکشد و پیاده شود بزند روی سر یک نفر دیگر (توهین به مردان). یا مثلا در رانندگی لایی بکشد و کارهای بد بکند. ولی آقایان منتظرند ببینید یک خانمی ترمز اضافه ای بزند راهنما را اشتباه بزند پارک دوبل بزند کوچه را ببندد اتفاقی نمی افتد فوقش دو دقیقه است.
۲۰٫ اظهار عناد و دشمنی بین زنان با مردان با بیان مثال هایی از رفتارهای مردان به زنان راننده ای که بد رانندگی میکنند.
۲۱٫ تمسخر و هجو آقایان به شکل های مختلف مثل زمانی که به خرید می روند.
تکرار مجدد این جمله که در نهایت تاکید می کنم آفایان و خانم ها هیچ فرقی با هم ندارند. زنان و مردان با هم از هر نظر مساوی اند. دیگر دوره و زمانه گذشته که به همه چیز زنانه و مردانه نگاه کنیم. دیگر دوره آن گذشته که اگر یک خانمی توانست روی پای خودش بایستد به او بگوییم مثل یک مرد می ماند. یا اگر آقایی یک کم احساسات از خودش بروز دهد به او بگوییم مثل زنان می مانی. انگار چیز بدی است!!
۲۲٫ آخرین جمله : امیدوارم یک روزی برسه که ما خانم ها کاری بکنیم که همه مردهای زندگی ما برای خودشان یک پا خانم شوند (زن کردن مردان و مرد کردن زنان که مقدمه ایجاد جنس سوم در جامعه است)

نظرات  (۱)

اینهمه به زنا توهین شده هیچی نگفتید الان چی شده اومدی چرت و پرت نوشتی اگه این مرد ستیز بوده حرفاش که کلا این دنیا باید بگیم زن ستیزه از نظر من اصلا مرد ستیز نبود حرفاش به هیچ وجه شما مردا زیادی از حد بهتون بها داده شده تا میگیم بالای چشتون ابروعه غوغا به پا میکنید چه خبره آروم باش بابا 😕 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی