اتاق فکر مردان

اتاق فکر مردان در برابر فتنه زنان

بسم الله الرحمن الرحیم

مطالعات مردان

اتاق فکر مردان در برابر فتنه زنان

اتاق فکر مردان

حضرت محمد رسول الله(ص):
* ما ترک بعدی فتنه أضرّ على الرّجال من النّساء.
پس از من براى مردان فتنه اى زیان انگیزتر از زنان نخواهد بود.
حدیث 2572 نهج الفصاحه

آخرین مطالب

مریم بهروزی

مریم بهروزی سرکرده گروه جامعه الزینب که هم اکنون در سرای باقی به سر می برد، در زمان زنده بودنش بر علیه بخش هایی از لایحه حمایت از خانواده که حقوق مردان را تثبیت و قانونی می کرد موضع گیری کرده بود که بخش هایی از مواضع وی توسط رسانه ها پوشش خبری داده شد. لازم به ذکر است که بخش هایی از این لایحه نیز به نفع زنان بوده که فعالان حقوق زن همچون مریم بهروزی هیچ اعتراضی به آن نکردند. یکی از بندهای این لایحه که متاسفانه تصویب نیز گردید، گرفتن حق طلاق از مرد و دادن آن به قاضی دادگاه است که بر اساس آن دیگر مردان نمی توانند تصمیم فردی گرفته و زن خویش را طلاق دهند. ولی اگر زن ها بخواهند، می توانند طبق این لایحه به صورت توافقی (با اهرم مهریه) از شوهر خویش جدا شوند و قاضی حق دخالت در این مسئله را ندارد.

خبر زیر در اینباره را با هم بخوانیم:

مریم بهروزی در نشست خبری ائتلاف اسلامی زنان در خصوص لایحه حمایت از خانواده که صبح امروز در دفتر جامعه پیروان حضرت زینب برگزار شد، گفت: ائتلاف زنان خواستار حذف ماده ۲۳ که تعدد زوجات را مطرح کرده است، می باشد.
وی افزود: لایحه مصوبه کمیسیون قضایی مجلس که در هفته جاری در صحن مجلس قرائت خواهد شد مسئله عدالت را حذف کرده است در حالی که زنان خواستار افزودن بند احراز عدالت هستند.
دبیر جامعه پیروان حضرت زینب در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این لایحه ترویج کننده تعدد زوجات است و به نفع جامعه نیست، ‌تصریح کرد: در صورت تصویب این لایحه بنیان خانواده دچار آسیب شده و نگرانی زن ها افزایش خواهد یافت.
بهروزی افزود: از آنجا که اصل ازدواج، تشکیل و سپس تحکیم خانواده برای ساختن جامعه بشری بوده است تعدد زوجات موجب سست شدن بنیان خانواده خواهد شد و هدف اصلی ازدواج را زیر سوال می برد.
وی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه این مصوبه نباید با نام اسلام مطرح شود، خاطرنشان کرد: این لایحه ترویج چند همسری و فروپاشی بنیان خانواده است و از مجلس می خواهیم اگر این لایحه را تصویب کرد، این قانون را قانون ایران عنوان کنند نه اسلام.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی