اتاق فکر مردان

اتاق فکر مردان در برابر فتنه زنان

بسم الله الرحمن الرحیم

مطالعات مردان

اتاق فکر مردان در برابر فتنه زنان

اتاق فکر مردان

حضرت محمد رسول الله(ص):
* ما ترک بعدی فتنه أضرّ على الرّجال من النّساء.
پس از من براى مردان فتنه اى زیان انگیزتر از زنان نخواهد بود.
حدیث 2572 نهج الفصاحه

آخرین مطالب
وبلاگ سربازان غایب – چند روز قبل خبر نسبتا جالبی انتشار یافت که میشود کمی به آن پرداخت ، که ایسنا آن را انتشار داده است و خبر از این قرار است :
به میمنت سفر فرمانده کل قوا به استان خراسان‌شمالی مقرر شد، اضافه خدمت سنواتی کلیه سربازان استان خراسان‌شمالی که از ۳ خرداد ۹۱ تا اول آبان سال جاری خود را به خدمت اعزام یا معرفی کرده‌اند، بخشیده شود .

پیش از این انواع بخشش در خصوص مشمولین غایب لحاظ شده بود ، از بخشش اضافه خدمت مشمولین غایب تا بخشش و معافیت سنی که برای عموم بوده و بخشش های خاص که برای کمک و دلجویی از آسیب دیدگانی نظیر زلزله زدگان و … اعمال شده است ، منتها اینبار شاهد بخشش جدیدی بمناسبت مسافرت رهبری هستیم به یکی از استانها و این بخشش مختص سکنه آن استان است که از فیض مسافرت فرمانده کل قوا برخوردار شده اند ، البته این امر بسیار خوب است که آلام مردم در سفرهای استانی مقامات کشوری التیام یابد ولی اگر به این بخشش نگاه دقیق شود ، آن را خلاف رعایت حقوق عموم می یابیم ، چرا که منصفانه است اگر در خصوص مشمولین غایب در یک شرایط خاص تصمیمی اتخاذ میشود بصورت یکپارچه و یکسان باشد ، وقتی موضوعاتی نظیر زلزله مطرح میشود ، این ایرادی نیست و حق عمومی مشمولین است که از بخشش و رأفتی برخوردار شوند ، ولی این بخشش که توسط ستاد کل اعمال شده است بدون استدلال منطقی میباشد ، البته منطق پا قدم در فرهنگ ما وجود دارد و شاید این اتفاق را میبایست به این حساب گذاشت ، فقط نمیدانیم مشمولین غایب در تهران آن هم کسانی که در مرکز شهر زندگی میکنند و حضور مقام معظم رهبری را بیش از سایرین درک میکنند چرا تا کنون مورد این بخشش از طرف ستاد کل قرار نگرفته اند ؟ اگر مبنا بهانه است برای بخشش مشمولین غایب این همه اعیاد است و میشود بصورت کلی این بخشش ها را اعمال کرد ، فرمانده کل قوا هم که هیچگاه منتی نگذاشته اند در بخشش هایشان که قرار باشد فقط الطاف ایشان به سبب حضورشان در مسافرتی به مردم آن دیار برسد و سبب حسرت کسانی شود که از آن لطف بی بهره بوده اند . آیا مسئولین ستاد کل فکر میکنند که اینچنین است که برای دلگرم و خشنود کردن مردم یک استان بمناسبت سفر رهبری باید آنها ابتکار عمل را به دست بگیرند ؟ آیا وضعیت غیبت مشمولین غایب در خراسان شمالی در پی سفر رهبری هویدا شده است که نیاز به بخشش باشد ؟ آن هم بخششی با اما و اگر های خاص خودش ، که اگر سرباز از خراسان شمالی به جای دیگر اعزام شده باشد شامل بخشش نمیشود ، سوال این است که گناه آن جوان خراسانی که از اقبال بد شانس خدمت در شهر خود را نیافته ، آیا این است که سایر همشهریانش از لطف بخششی استفاده کنند و او در حسرت آن باشد ؟ برخی گویند ظلم السویه مثل عدالت است ، آیا اینجا هم عدالت در خصوص همه سربازان غایب یکسان اعمال شده است ؟؟

  • ۹۳/۱۰/۰۲
  • من پرس فارسی

ادریس پویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی